img

Pilne informacje dla uczniów lub rodziców? Mamy na to sposób - zobacz Edusign

Monitory interaktywne w szkołach: jak wybrać najlepszy dla danej placówki? (Ranking monitorów interaktywnych)

Rozwiązania multimedialne dla szkół dostarczamy od 14 lat i w tym czasie nie ograniczamy się tylko do sprzedaży, służąc radą oraz świadcząc też wsparcie posprzedażowe. Uważnie obserwujemy rynek, analizując kluczowe czynniki stojące za podejmowaniem decyzji przez szkoły. Prezentujemy badanie oparte na analizie danych związanych ze sprzedażą w ostatnim czasie ok. 300 sztuk monitorów interaktywnych.Wierzymy, że wnioski z tego badania pozwolą uniknąć najczęstszych błędów i pomogą Państwu w dokonywaniu trafnych wyborów. Nasze podpowiedzi i obserwacja innych klientów będą szczególnie cenne dla placówek, które stoją po raz pierwszy przed wyborem urządzeń multimedialnych. 

Jaki monitor jest najlepszy do szkoły lub przedszkola? Sprawdź nasz ranking monitorów interaktywnych.

Monitor interaktywny ranking

Zacznijmy od powodów, dla których decydujemy się na konkretny model monitora multimedialnego: 

  1. Rekomendacja osobista: polecenie określonego producenta lub modelu przez znajomego dyrektora czy nauczyciela z innej placówki
  2. Rekomendacja profesjonalisty: wskazanie przez doradcę handlowego / technicznego
  3. Siła przyzwyczajenia: dana szkoła posiada już monitor uzyskany uprzednio bez możliwości jego wyboru (darowizny, wygrane w konkursach, etc.)  nauczyciele opanowali jego obsługę i boją się ryzyk związanych z nowym sprzętem
  4. Możliwość przetestowania: szkoła była na targach, gdzie widziała prezentację monitora i zdecydowała się na zakup
  5. Analiza zdalna: lektura artykułu w Internecie lub prasie, który przekonał decydentów do zakupu

Głosem eksperta:
Badanie doskonale pokazuje wagę bezpośredniego doświadczenia i kontaktów. Kierowanie się poleceniem bezpośrednim w większości wypadków bywa dobrym kierunkiem, jednak warto uwzględnić na ile nasze potrzeby są takie same, jak te, które ma osoba rekomendująca – nawet naprawdę bardzo wiarygodna. Spytajmy też o czas użytkowania – bywa, że początkowy entuzjazm “wyparowuje” w chwili, gdy sprzęt pada tuż po okresie gwarancji. Zawsze warto weryfikować opinię – także zaufanych osób – w innym źródle wiedzy – zdarzyć się może, że nawet najlepszy ekspert w jakimś obszarze IT nie będzie miał najświeższych informacji na temat innych technologii. Testy na targach i lektura to doskonały sposób na rozpoznanie możliwości, ale przestrzegamy przed spontanicznymi decyzjami zakupowymi, bez porównania alternatyw. Z punktu widzenia szkoły – jest dobrym pomysłem, aby wszystkie monitory pochodziły od jednego producenta co pozwoli nauczycielom korzystającym z różnych sal klasowych na ich sprawną obsługę. Tak czy owak warto zapytać doradcę o nowsze modele z funkcjami, które jeszcze bardziej usprawnią naszą pracę.

Ranking monitorów interaktywnych od AVC Edukacja

Najpopularniejsze modele monitorów interaktywnych wybierane przez szkoły:

  1. Monitor interaktywny 75″ Iiyama ProLite TE7512MIS-B1AG – System Android 11, odporny na uderzenia z 3 mm powłoką z hartowanego szkła, Pamięć: 4GB RAM i 32GB ROM
  2. Monitor interaktywny 75″ Newline LYRA PRO TT-6523QA – Jeden z pierwszych monitorów z Certyfikatem Google Edla i systemem Android 13, Pamięć: 8GB RAM i 64GB ROM
  3. Monitor interaktywny 86″ Iiyama ProLite TE8614MIS-B1AG – System Android 13, 50-punktowy ekran dotykowy PureTouch-IR+, Pamięć: 8GB RAM i 64GB ROM
  4. Monitor interaktywny 65″ Samsung WA65C – System: Android 11.0, Multi-touch – do 40 jednoczesnych dotknięć, Pamięć: 4GB RAM i 32GB ROM
  5. Monitor interaktywny 65″ Benq RE6503A – System Android 11.0, 40 punkty dotyku i technologia Fine IR, Pamięć: 4GB RAM i 32GB ROM
Monitor interaktywny Iiyama 7512 75 cali od AVC Edukacja

Monitor interaktywny 75″ Iiyama 7512

Ranking popularności pod względem wielkości matrycy monitora (01.2021-07.2022) :

  1. 75 cali – 45 %
  2. 86 cali – 25 %
  3. 65 cali – 25 %
  4. 55 cali – 5%

Głosem eksperta:
Popularność rozwiązań o wielkości 75 cali jest najczęściej wynikiem zdrowego kompromisu między ceną a potrzebną wielkością. Życzeniowo dla większości klas w Polsce lepszym rozwiązaniem byłyby urządzenia większe: 86”, które zdobyły 25% w tej klasyfikacji. Cieszy fakt, że szkoły zdają sobie sprawę, że skoro używają obrazu jako narzędzia edukacji, nie powinny inwestować w zbyt małe modele. Świadczy o tym niewielki odsetek mniejszych matryc, które łącznie stanowią 30% w tym zestawieniu, przy czym część z nich pracuje w naprawdę niewielkich środowiskach, jak pracownie językowe dla kilku uczniów, co jest idealne i uzasadnione.

 

Głosem eksperta:
Dobrym znakiem jest fakt, że zdecydowana większość wybieranych modeli pochodzi od zaufanych, markowych dostawców. Większość oferuje podobne funkcjonalności – tymczasem być może w niektórych placówkach przydałyby się bardziej dedykowane modele. Zdarza się, że przed zakupem porównujemy np. jedynie Ilość złączy USB, gdzie model X ma 5 złączy, a model Y ma 6 portów USB i na tej podstawie zapada decyzja. W praktyce okazuje się, że w pracy wykorzystywane są maksymalnie 2 z nich i ten parametr nie ma żadnego wpływu na komfort i wydajność. Warto analizować oferty pod kątem użycia w danej konkretnej placówce, a nawet klasie, “symulując” zajęcia w maksymalnie niesprzyjających warunkach (duża ilość uczniów, jasne oświetlenie itp.). To pozwoli ocenić, które cechy będą rzeczywiście istotne z naszego punktu widzenia. 

Istotne elementy, które trzeba wziąć pod uwagę, by dokonać mądrego wyboru:

  • Renoma producenta. Sprawdźmy czy dana marka jest znana, czy może powstała tylko na czas projektu Aktywna Tablica. Lepiej będzie wybrać urządzenia tych firm, które są na rynku od lat (np. Iiyama, LG, Samsung, Avtek). Dzięki temu mamy pewność wsparcia producenta także po okresie gwarancji.
  • Jasność matrycy. Jest to podstawowy – często niedoceniany – czynnik, który wpływa na komfort pracy w nasłonecznionej sali. Zdarza się o nim zapomnieć kupując sprzęt podczas pochmurnych dni czy ciemnych miesięcy.
  • Rozszerzenie Google Edla. Monitory interaktywne z certyfikatem Google EDLA to otwarte drzwi do sklepu Google Apps: Monitory te zapewniają natychmiastowy dostęp do bogatej kolekcji aplikacji edukacyjnych i biznesowych ze sklepu Google Apps. Nauczyciele i firmy mogą korzystać z różnorodnych narzędzi, w tym z Google for Education i Microsoft 365 w tym Teams, bezpośrednio na ekranie monitora.
  • Wbudowane głośniki i ich moc. W standardowej sali z powodzeniem wystarczy nam zestaw 2x16W, jednak w większym pomieszczeniu, lub chcąc wykorzystywać urządzenie w sali językowej czy muzycznej, dobrym rozwiązaniem będzie wybór monitora z mocniejszymi głośnikami. Mimo, że jest on nieco droższy, w ogólnym rozrachunku będzie to oszczędność – unikniemy inwestycji w zewnętrzne systemy audio.
  • Wersja systemu Android i dostępna pamięć. Sensownym minimum jest dziś wersja 11.0 lub nowsza z pamięcią operacyjną 4GB RAM i 32GB pamięci wewnętrznej. Jednak wszystkie modele oferujące wyższe wartości będą lepsze, także dlatego, że zagwarantują płynną pracę w przyszłości z nowymi, bardziej wymagającymi, aplikacjami.
    Uwaga: Na rynku występują też interesujące monitory interaktywne bez systemu Android. Jednak decydując się na nie trzeba pamiętać, że taki monitor musi jednak pracować z wbudowanym komputerem OPS lub zewnętrznym np. laptopem. Jest to warunek konieczny do użycia monitora.
  • Złącze USB-C. Niektóre nowe modele komputerów mają to złącze, a przyszłościowo będzie to standard. Złącze USB-C pozwala na połączenie monitora z komputerem za pomocą jednego przewodu i pozwala na przesłanie obrazu, dźwięku, dotyku i zasilania (jeżeli nasz komputer i monitor nie ma takiego złącza musi zawsze podłączać 3 przewody do laptopa).
  • Gwarancja Absolutne minimum to 2 lata, jednak warto wybrać spośród obecnych na rynku modeli dla placówek edukacyjnych objętych ochroną na 5 lat.
  • Cena. Wydawałoby się, że im niższa tym lepsza, ale idąc tym tropem można kupić modele stare, tzw. leżaki magazynowe, którymi nie nacieszymy się zbyt długo lub monitory nieznanych lub niszowych producentów bez odpowiedniego wsparcia technicznego i gwarancji. Warto postawić na monitory nowe – kupujemy je przecież z myślą o wieloletniej eksploatacji. Prócz tego… dobra marka musi kosztować (patrz wyżej). Natomiast pamiętając o tym zawsze warto spytać dostawcę o promocje – jest ich sporo i niektóre pozwalają naprawdę sporo zaoszczędzić.
  • Kompletność zestawu. Profesjonalni dostawcy do każdego monitora dostarczają uchwyt ścienny oraz płyn do jego czyszczenia – to jest niezbędne minimum do rozpoczęcia pracy. Warto zwrócić na to uwagę porównując oferty.
  • Rozbudowa zestawu. Nasze doświadczenie wskazuje, że ok. 60% szkół prędzej czy później decyduję się na rozbudowę monitora interaktywnego o moduł OPS . Pozwala on rozszerzyć zakres działania wybranego monitora o pełną funkcjonalność komputera z systemem Windows 10, co sprawi, że sprawdzi się jeszcze lepiej w pracy z oprogramowaniem interaktywnym w tym z multibookami. Warto przeanalizować wady i zalety takiej rozbudowy od razu, w momencie kupna monitora. Zakup komputera OPS w pakiecie pozwoli uzyskać nam lepszą cenę, niż w przypadku późniejszego pojedynczego zakupu.

Zdając sobie sprawę z ograniczonego budżetu posiadanego przez placówki edukacyjne, przy równoczesnym dużym zapotrzebowaniu na sprzęt, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu w celu wyboru najlepszego rozwiązania pod kątem konkretnych potrzeb. 

Porozmawiaj z naszym Doradcą: +48 507 791 259, lub napisz: biuro@avcedukacja.pl
EDUSign
  • iiyama
  • Postura+
  • edusign
  • newline
  • Epson@1x
  • avtek_logo@1x